Feketeribizli, mint festék

Feketeribizliből készítettem szörpöt, ami hihetetlen egészséges, és még remek festőnövény is.

fekete_ribizli_vitaminsziget_com

A szörp készítése után visszamaradt héj és mag darabkákat felfőztem, és ebből kaptam egy nagyon intenzív színű festőlevet.

Új páclé összeállításával kísérletezem, szemmel látható a különbség.

feketerib0

Nagyon érdekes, hogy géznél mennyire nagy különbséget mutat a pácolt és a pácolatlan anyag. Amikror az anyag a festőlében van, akkor gyönyörű burgundi vörös, amikor elkezdem kimosni belőle a festőlevet, akkor a pácolatlan kékes-lilára változik, a pácolt pedig rózsaszínesre:feketerib

 

A gyapjúnál már nem ennyire szembetűnő az eltérés:

Szinte alig észrevehető, de azért látszik.

feketerib1

A gyapjú és a pamut fonalat csak pácolva festettem.

IMG_0962

A géznél is és a szalaggyapjúnál timsós és egy magam által összeállított páclevet használtam.

Reklámok

2 thoughts on “Feketeribizli, mint festék

  1. M. Juli

    Szia Réka!

    Az a pácolatlan kék nagyon tetszik nekem! Elképesztő, hogy ugyanannak a növénynek a főzete ennyiféle színt adhat. Miután már könyvem is van hozzá :), nincs mese, belekezdek én is, és ki is néztem magamnak az alkörmöst a kertben, szép feketék már a bogyói, ahonnan meg leette a rigó, ott gyönyörű pink színű a szára. Csak az aggaszt, hogy pár bloggernél azt olvastam: kifakulhat a színe a napon annak, amit ezzel festek. Van esetleg tapasztalatod vele?

    Üdv:
    Juli

    Kedvelés

    • KatBo Réka

      Szia Juli!
      Én is pont ma szedtem le az alkörmös virágait, és holnapra tervezek vele festeni. Eddig még nem festettem vele. Én úgy tapasztalom, hogy napon az összes növényi festés fakul, de szerintem a szintetikus is. Elég csak egy polóra gondolni, amit száradás közben kiszív a nap, ha nem árnyékba terítjük.

      Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

